۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 1005159

فیلم «ددپول و ولورین» با فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار در گیشه سینما به زودی با عبور از «جوکر»، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما با درجه سنی «R» نام خواهد گرفت.

«جوکر» حریف «ددپول و ولورین» نشد

فیلم «ددپول و ولورین» با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن و کارگردان شان لوی با رساندن فروش جهانی خود به ۱.۰۲۹ میلیارد دلار، وارد باشگاه میلیاردی سینما شد که از این رقم شامل فروش ۴۹۴.۳ میلیون دلاری در آمریکا و ۵۳۵.۲ میلیون دلار در دیگر کشورها می‌شود.

سومین فیلم در مجموعه «ددپول» به نخستین فیلم ابرقهرمانی تبدیل شد که پس از دو سال و نیم و فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» فروش خود را از مرز یک میلیارد دلار عبور داده و اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول است که پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی» در سال ۲۰۱۹، فروش میلیارد دلاری ثبت می‌کند.

علاوه بر این، «ددپول و ولورین» تنها چند روز دیگر با پشت سر گذاشتن فیلم «جوکر» ساخته تاد فیلیپس (۱.۰۷۹ میلیارد دلار) و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم با رتبه «R» تمام ادوار سینمای جهان فاصله دارد. این فیلم هم‌اکنون و پس از پشت سر گذاشتن «اوپنهایمر» در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌ها با این درجه نمایشی در سطح جهانی قرار دارد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «ددپول و ولورین» پنجاه و پنجمین فیلمی است که از مرز یک میلیارد دلار عبور می کند و سی و یکمین عنوان دیزنی و یازدهمین فیلم از دنیای سینمایی مارول است که به فروش میلیارد دلاری دست یافته است.

«ددپول و ولورین» محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی در گیشه سینمای آمریکا نیز با فروشی بالغ بر ۳۹۵ میلیون دلار در صدر گیشه برای دومین هفته پیاپی قرار دارد، ضمن این که با عبور از فروش ۳۷۰ میلیون دلاری فیلم «مصائب مسیح» ساخته مل گیبسون در سال ۲۰۰۴، رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا را با درجه سنی «R» به خود اختصاص داده است.

به گزارش ورایتی، دیزنی به اولین استودیو سال ۲۰۲۴ تبدیل شد که فروش جهانی آن از سه میلیارد دلار فراتر رفت. دیزنی به لطف فروش «ددپول و ولورین»، انیمیشن «Inside Out ۲»، «پادشاهی سیاره میمون‌ها» و «اولین صالع نحس» به این نقطه عطف دست یافته است و در ادامه سال نیز فیلم‌های «بیگانه: رومولوس» (۱۶ اوت)، «موآنا ۲» (۲۷ نوامبر) و «موفاسا: شیر شاه» (۲۰ دسامبر) را در برنامه اکران دارد.

پیش‌بینی می‌شود مجموع فروش جهانی فیلم «ددپول و وولورین» به رقمی بین ۱.۲ تا ۱.۳ میلیارد دلار برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.